Tuesday 4 May 2010

Το δείγμα των βλασταριών του '90...

Έχω μπροστά μου τα πρώτα δεδομένα. Είναι ποιοτικά (όχι δεν είναι ποιότητας ΑΑ). Ο επόπτης μου μάλλον δεν θα θέλει να τα δει εκτός και αν προλάβω να κάμω ιδιαίτερα μαθήματα content analysis για να καταφέρω να μετατρέψω τις λέξεις σε αριθμούς. Εμένα πάλι με ενθουσίασε η ιδέα του να έχω λέξεις  αντί για αριθμούς που να περιγράφουν ότι θέλω να μάθω.

Τα τύπωσα χτες, αγόρασα και ένα φραπέ κι έκατσα στον ήλιο να τα μετροφυλλήσω. 24 άτομα, είχα 24 κειμενάκια να διαβάσω. Είχαν διάρκεια ένα φραπέ - το πίνω γρήγορα. Διαπίστωσα πως είχαν υλικό για ανάλυση. Με άλλα λόγια έβγαιναν κάποια patterns, δεν ήταν 24 άσχετα κειμενάκια. Δεν θα κάνω quote κανένα από αυτά. Απλά σαν τα διάβασα θυμήθηκα τα συνθήματα που βλέπω συνέχεια στο δρόμο μου σαν περπατώ να πάω προς Μακεδονίτισσα μεριές. Έχει 3 συνθήματα στη σειρά. Αν έρχεσαι από Μακεδ/σα προς Άγιο Δομέτιο τα διαβάζεις με την εξής σειρά: 1) "Τ/Κ 'ηγέτης' ή Τούρκος φασίστας" (γραμμένο οριζόντια), 2) "Διζωνική Δικοινοτική Διχοτόμηση" (γραμμένο κάθετα), 3) "Δεν θα περάσει ο φασισμός" (οριζόντια). Όλα γραμμένα με κόκκινο σπρέι και παρόμοιους χαρακτήρες. Θα έβαζα στοίχημα ότι είναι γραμμένα από το ίδιο χέρι.

Προσπαθώ να τα ερμηνεύσω κάνοντας πρόβα για το δικό μου content analysis που θα ακολουθήσει (οκ το τελευταίο δεν ήταν ακριβώς αλήθεια- δεν έκμανα πρόβα). 1) "Τ/Κ 'ηγέτης' ή Τούρκος φασίστας". Ο νους μου επήε στην εκ- περιτροπής. Σύμφωνα με τον/ην γκραφιτά/ού όταν θα είναι η σειρά της Τουρκοκυπριακής κοινότητας να διοικήσει θα έχουμε είτε έναν Τ/Κ να 'ηγείται', υποθέτω τα εισαγωγικά μπήκαν γιατί σύμφωνα με κάποιες θεωρήσεις οι Τ/Κ δεν θα έπρεπε ποτέ να έχουν την προεδρία ή έναν Τούρκο φασίστα να μας διοικεί. Τώρα το Τούρκος υποθέτω εκφράζει την ανησυχία ότι την τουρκοκυπριακή κοινότητα θα μπορεί να εκπροσωπεί ένας Τούρκος (έποικος) τον οποίο μετά θα μας τον σύρουν και για πρόεδρο του ομόσπονδου. Το φασίστας όμως δεν το πολυκατάλαβα. Απλά σκέφτηκα ότι επειδή το φασίστας είναι κάτι τόσο κακό το κολλούμε δίπλα από τον Τούρκο αντί άλλου στολιδιού.

Πηγαίνοντας στο δεύτερο σύνθημα, το "Διζωνική Δικοινοτική Διχοτόμηση", το οποίο είναι γραμμένο κάθετα γιατί διαφορετικά θα πήγαινε σιδηρόδρομος. Ο.Κ. τζιαμαί πλέον καταλαμβαίνεις ότι ο/η γκραφιτάς/ ού δεν έχει πρόβλημα μόνο με την εκ περιτροπής αλλά και με την Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία. Εκτός και αν είναι εντάξει με την ομοσπονδία και θεωρεί ότι το ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ της έτσι όπως τυγχαίνει διαπραγμάτευσης τώρα είναι λανθασμένο και ότι θα οδηγήσει τελικά στην διχοτόμηση.

Μετά πηγαίνουμε στο τρίτο σύνθημα που λέει "δεν θα περάσει ο φασισμός". Φτάνοντας σε αυτό και διαπιστώνοντας ότι το σπρέι και οι χαρακτήρες είναι οι ίδιοι μπαίνουν ερωτηματικά στις διαπιστώσεις μου. Το δεν θα περάσει ο φασισμός, είναι πολύ...αριστερό σύνθημα να το πω έτσι. Δεν είναι ότι τα δύο προηγούμενα ήταν κατ΄ανάγκην συνθήματα που τοποθετούνταν άνετα στην δεξιά μεριά του διπόλου δεξιάς-αριστεράς. Αλλά δεν είναι σύνθημα που το βλέπεις να συνοδεύει αντι-ομοσπονδιακά συνθήματα. Εκτός κι αν εννοεί ας πούμε ότι η ομοσπονδία/ εκ περιτροπής προεδρία ετσ. είναι φασιστικές μεθοδεύσεις, ή πράγματα που μας επιβάλλονται φασιστικά- εκφοβιστικά.

Κάθε φορά που περνώ από εκεί (και περνώ συχνά) δεν μπορώ να μην ρίξω μια ματιά στα συνθήματα με πρώτο μου μέλημα να επανα-διαπιστώσω αν είναι ίδιο το σπρέι και οι χαρακτήρες. Γιατί αν δεν είναι θα ήταν λίγο παράλογο να κάθομαι κάθε φορά να βγάζω νόημα για ένα τρίπτυχο το οποίο στην ουσία δεν είναι τρίπτυχο. Αλλά και κάθε φορά που αφήνω και τα 3 συνθήματα πίσω είμαι σίγουρη πως γραφτήκαν από νέους ανθρώπους, μαθητές ας πούμε. Δεν ξέρω γιατί. Νομίζω είναι η επανάληψη της λέξης φασιμός / φασίστας που μου δίνει αυτή την εντύπωση.

Τώρα γιατί τα 24 κείμενα με έκαναν να σκεφτώ τα 3 συνθήματα; Πιστεύω είναι γιατί και τα 27 γραφόμενα είναι η φωνή της νέας γενιάς (της γεννημένης την δεκαετία του 1990) που προσπαθεί να πει κάτι, δεν είμαι σίγουρη τι ακόμα. Ίσως μεσ' το content analysis  να σύρω και τα 3 συνθήματα που βλέπω συνέχεια στον τοίχο (τα θεωρώ ήδη δεδομένα μου). Μπορεί να κάμνουν νοήμα όταν τα δω υπό το πρίσμα των άλλων 24 πιο λεπτομερών κειμένων. Μπορεί και όχι.

No comments:

Post a Comment