Εβρεθήκαμε με μια παρέα Κυπραίων τις προάλλες. Εφάμεν του μεζέδες μας σε ελληνική φυσικά ταβέρνα και μετά ετραβήσαμε για τα άφτερ. Άσχετη εγώ με τα άφτερ δεν πολλοευδοκιμώ και μέσα στα μπαρ, εβρεθήκαν αλλο κανένας-δυο που προτιμούν την ΜΟΝΗ ροκοπάμπ της πόλης και πήγαμε προς τα κει. Μας πρόδωσε και η ροκοπάμπ (πρέπει να την έκλεισαν θαμώνες για την νύχτα και το παίζανε κλειστοί). Υπο κανονικές συνθήκες θα πήγαινα σπίτι μου, αλλά άρκεψε η συζήτηση και παρόλο που το μεγάλο μέρος της ήταν τα γνωστά τα χιλιοειπωμένα έμεινα να δω που θα οδηγήσει.
Η συζήτηση εξελίχτηκε στην μέση του δρόμου αφού εξεμείναμε από τόπο. Έτσι με τα χέρια στις τσέπες και με τους ώμους λίο κυρτούς για να συρρικνωθεί η επιφάνεια του σώματος μας που εκτίθετουν στο κρύο εσυζητήσαμε για τες Τζούλιες, για την Αφροδίτη της Μήλου, για τον Ερτορούρογλου, για funky Πανκυ (βλ. Ερυκίνη), για το εκπαιδευτικό σύστημα και για τα λοιπά. Τίποτε. Στείρα συζήτηση. Να μην τα πω αναμασημένα και ανακυκλωμένα. Απλά στείρα. Με το λιγότερο γόνιμο απ' όλα να είναι το καταληκτικό συμπέρασμα "αφού είμαστε Κυπραίοι".
Αυτό το "είμαστε Κυπραίοι" που έχει χίλιες δυο λειτουργίες βλ. δικαιολογία, υπεκφυγή, ψευτο-περηφάνια (σαμπώς και είμαστε οι μόνοι που διακαιούμαστε να είμαστε μαλαφάτηδες), ψευτο-κυνισμός, παραίτηση κ.ο.κ. Το άκουγα από μικρή, το άκουγα από διάφορους, το άκουγα σε πολύ διαφορετικά συγκείμενα, και σε πολύ διαφορετικούς καιρούς.
Απ' όλες τις λειτουργίες που εξυπηρετεί η φράση με ενοχλεί πιότερο η παραίτηση. Επειδή "είμαστε Κυπραίοι" είμαστε τούτοι που είμαστε και δεν θα αλλάξουμε ποττέ άρα γιατί να ασχολούμαστε:
-Εγώ επαρέτησα να ασχολούμαι ρε φίλε.
-Ο καθένας στον κόσμο του φίλε μου
- Είμαστε τέλεια για να'μαστε...αφού είμαστε τέλεια Κυπραίοι.
Εν αστείο θλιβερό όταν τούτη η φράση αποτελεί καταληκτικό σχόλιο μιας κατά τ' άλλα σοβαρής συζήτησης νεαρών ανθρώπων. Τούτα ούλλα που δεν μας αρέσκουν, αρχίζω να τα βλέπω σε μας τους ίδιους. Αυτόν τον μηδενισμό που τελικά δεν ασχολείται καν με επιχειρήματα. Αυτόν τον πεσσιμισμό που μας απαλλάσει ταυτόχρονα και από ευθύνες.Αλλά κυρίως αυτή την άντληση ευχαρίστησης από την συμμετοχή σε μια συζήτηση κλαμένη, πονεμένη, παραπονεμένη. Co-rumination το λένε στην ψυχολογία.Κάμνουν'το πολλά οι κορούες λαλεί. They co-ruminate..που σημαίνει με λία λόγια ότι κλαίουνται μεταξύ τους. Είναι συμπεριφορά καθ'όλα ενισχύσιμη επειδή σου δίνει παράλληλα το αίσθημα του ανήκειν. Είναι συμπεριφορά καθ' όλα δυσπροσαρμοστική επειδή δεν προσανατολίζεται στην λύση προβλημάτων αλλά στην παγιοποίηση της ύπαρξης τους.
Εξέχασα να πω. Στην παρέα είχαμε και ένα παιδί εξ Ελλάδος. Δεν συμμετείχε στην συζήτηση. Κάτι για την Τζούλια επήε να πει αλλά και κείνο το άφηκε στην μέση για να πει την φράση που επανέλαβε σε άσχετες φάσεις κατά την διάρκεια της νύχτας. Η φράση ήταν: "Τι τα ψάχνεις, ο καθένας ζει στο matrix του;" Κατ' ακρίβειαν αυτή ήταν η καταλητκική φράση της συζήτησης. Εγελούσα που μέσα μου περπατώντας σπίτι. Εμείναμε να συζητούμε μεσ' τον ψόφο ως τες 3 για να καταλήξουμε στο ότι: "Ο καθένας ζει στο matrix του", και στο "δεν βαριέσαι αφού είμαστε Κυπραίοι" εσκέφτουμουν..
Υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι η επόμενη φορά που θα χάσω ύπνο τόσων ωρών θα αξίζει τον κόπο.
Μετά τυλίχτηκα στο δικό μου matrix και κοιμήθηκα.
The room next door
-
Νυχτερίδες κι αράχνες γλυκιά μου εκατάντησε τούτο το μπλοκ που τη
συχνότητα των αναρτήσεων μου. Ή εαν το δούμε κινηματογραφικά (κι όχι στον
κόσμο του Κα...
6 days ago
Τζιαι οι Κυπραίοι στο δικό τους μάτριξ.
ReplyDeleteΑλλά εν εκατάλαβα, η Ερικίνη εν αναμασημένη και ανακυκλωμένη; Ενίσταμαι!
Προς θεού (που λάλεν κάποτε και ο Ματσάκης στο σποτ των τροχαίων), η Ερυκίνη είναι η μόνιμη εξαίρεση στην όποια ανακύκλωση ιδεών. Το fankypanky εχρεώθηκε στην Ερυκίνη γιατί το πήρα απ' αυτήν.
ReplyDeleteexcuseer??? eimai tzai anamasimeni twra? :p
ReplyDeletere katw ydata... exeis apolyto dikaio. Tzai egw stenoxwrkoumai aman akouw toutin ti frasi, palia eneuriaza, ethymwnna, twra apla lypoumai. Lypoumai kata vasi toutous tous neous anthrwpous san esena tzai emena, pou xrisimopoioun toutin ti frasi, ws dikaiologia gia tin panteli elleipsi estw tis amydris prospatheias gia tin allagi mias katastasis. En toso pio eukolo na peis, "nai re symfwnw to kai to, xalia, alla ti na kameis afou eimasten teleia kypraioi". "Eimasten gia na' maste". En to katalavw touton katholou omws. yponoei o poiitis oti tetoioi pou eimasten aksizei mas na eimasten se toutin tin katastasi. E, sorry re paithkia, emenan OXI en mou aksizei na eimai se toutin tin katastasi, tzai pollous allous en tous aksizei mia tethkoia kypros. To theman en to ti kamneis... i pou laleis "en mou aksizei touton, epeidi en eimai etsi, tzai rifkw maurin petran pisw mou, feukw" i pou laleis "en mou aksizei touton, alla ti na kamw enna to ypomeinw" tzai klaiesai olimeris i pou laleis "en mou aksizei touton, tzai tha kamw oti mporw na to kamw kallytteron".
alla i paraitisi en polla pio eukoli. tzai to klapsimon pou laleis en kati pou nai mporei na sou prosferei euxaristisi, giati apofortizeis to arnitiko sou synaisthima xwris actually na kopiaseis kamnwntas kati.
merikes fores skeftoumai min tzai emeis pou grafoume sta blog mas kamnoumen to idio prama : co-rumination. alla pou tin allin skeftoumai oti toulaxiston oi pleistoi bloggers pou kserw prospathoun actually na kamoun kati. tzai pariorkoumai.
(ps: sorry gia ta greekenglish, alla to computer tou grafeiou katalavei mono egglezika tzai ollandezika)