Saturday 19 October 2013

Ο (Λουκι) Λουκ

Έπιασε με τηλέφωνο μια μέρα πριν να παραδώσω ο τύπος που το Μπακ Νιού (εν Πανεπιστήμιο τούτο) τζιαι είπε μου για την ανάγκη που έχουν για αναπλήρωση ενός καθηγητή που θα φύει με άδεια γιατί θα γεννήσει η γυναίκα του. Ερευνητικές μεθόδους και στατιστική είπε μου. Εντάξει είπα του μια μέρα μετά. Ερευνητικές μεθόδους και στατιστική. Που να το φαντάζουμουν. Τόσον απεγνωσμένος ήταν που μου είπε θα μου καλύψουν τα έξοδα του ταξί για τη μετακίνηση μου από και προς το Μπακ Νιού. Ερώτησα τζιαι έμαθα για πάμπλικ τράνσπορτ. Τα ταξιά ποττέ εν μου άρεσκαν. Πολλή πολυτέλεια..

Επήα σήμερα. Έφηα νωρίς που σπίτι για να αφήσω χρόνο μπροστά μου σε πρίπτωση που χαθώ να χαθώ με την ησυχία μου να μεν αγχώνουμαι για την ώρα. Λεοφωρείο στο Χάτεναμ τζιαι τρένο στο High Wycombe. Πολλά μιτσιοί οι σταθμοί. Θα ΄πρεπε να προσπαθήσω πολλά για να χαθώ. Στο τρένο προς το High Wycombe έκατσα απέναντι που θκυο ηλικιωμένες. Η μια εθκιάβαζε βιβλίο στο κίντλ της τζιαι η άλλη την εφημερίδα. Έκατσα, εγυρίζαν το βλέμμα τους πάνω μου, είδα τες, είδαν με, ντάξει τα γνωστά. Ένιωσα κάποιον να κάθεται δίπλα μου, εμυρίστηκα τον παραπάνω. Είσιε τζείνη τη μυρωθκιά του χρόνιου καπνιστή. Έμεινα να κοιτάζω έξω που το παράθυρο. Ήμουν τζιαι λίο αδιάθετη τζιαι τα μάθκια μου επονούσαν που τον λίον ύπνο της προηγούμενης νύχτας έτσι εν είχα τζιαι πολλή όρεξη για παρατήρηση.. Ο διπλανός είπε να σπάσει τη μούγκα όμως. Εκοίταξεν μας περιπαιχτικά, έδειξε μας το τσιγάρο τζιαι τον αναπτήρα του τζιαι είπε μας (στα αγγλικά): εν φαντάξουμαι να πειράζει κανέναν να καπνίσω εννεν. Οι κο(τζιακα)ρούδες απέναντι εκοιτάξαν τον αυστηρά. Εγώ εχαμογέλασα ενώ ο τύπος ήταν φυρμένος στα γέλια. Εγύρισα τζιαι είδα τον. Είπε μου: είδες μούτρα; Είπα του: όπως νιώθει ο καθένας. Απάντησεν μου πίσω. Εν εκατάλαβα θεό. Λαλεί μου εν είσαι εγγλέζα, πόθθεν είσαι; Λαλώ του: Κύπρο. Λαλεί μου ε/κ η τ/κ; Είδα τον. Λαλώ του ξέρεις κάμποσα για ένα μιτσί τόπο σαν τον δικό μου. Είπε μου I am in the know side aint I. Τζιαι μετά για να επιβεβαιώσει το ότι εν στο in the know side είπεν μου: είμαι σίουρος ότι εννα θέλες να σαι τζιαμαί να τρώεις φοινίτζιαι τζιαι ελιές κάτω που τον ήλιο. Ποττέ εν έκαμα το συνδυασμό φοινίτζια τζιαι ελιές αλλά οκ. Είπα του αρέσκουν μου οι ελιές.

Μετά που άλλες 3-4 απανωτές ερωτήσεις αρχίσαμεν τη συζήτηση, δηλαδή ο τύπος ανέπτυξε τη φιλοσοφία του για τη ζωή. Ήταν συγχυσμένα πράματα. Έγειρα πάνω στην τσέντα μου τζιαι άκουσα τον. Επαρατηρούσα τον τζιόλας τζιαι ήξερεν το. Είδα το σακκάκι του που ήταν πίντα στες πάτσιες, εθωρούσα το αριστερό του πόδι που έπαιζε. Το ίδιο τζιαι τα σιέρκα του στα οποία εβαστούσε το στριφτό το τσιγάρο. Τα μάθκια του όμως ήταν τζιαμαί σταθερά τζιαι άφοα. Ήξερα ότι ενώ εγώ άκουα τζιαι επαρατηρούσα τον Λουκ οι υπόλοιποι επιβάτες στο βαγόνι ακούαν τη συζήτηση μας. Τζιαι επαρατηρούσαν μας διακριτικά άμαν εμπρούσαν. Αποφάσισα να τους αγνοήσω.

Ντάξει, τζείνα που λάλεν ο Λουκ είχα'τα που άλλα πικραμένα στόματα ξανακούσει. Είσιεν'τα με το σύστημα αλλά κυρίως το πολίτευμα (τη δημοκρατία), είσιεν'τα με τους ξένους που όι μόνο αρπάσσουν τες δουλειές των ντόπιων, αλλά κλικκώνουν τζιόλας τζιαι παίζουν τους καμπόσους. Νομίζω εν τούτο το τελευταίο που τον επλήγωνε/ εκνεύριζε παραπάνω. Θεωρεί ότι τα κράτη τωρά είναι ανίσχυρα τζιαι αλληλοεξαρτούνται, η τελευταία ισχυρή δύναμη είπεν μου ήταν η βρεττανική αυτοκρατορία. Νευριάζει με το κύμμα μετανάστευσης που έρκεται που τες πρώην βρεττανικές αποικίες, όι ιμίσιη μου για να μορφωθούν λαλεί μου ή να βρουν δουλειά. Να παν ούλλοι που τζιαμαί που'ρταν. Αν δεν εθέλαν να'ν αποικίες τωρά γιατί θέλουν να επωφελούνται; Θέλει έναν τρίτο παγκόσμιο για να σάσει το πράμα, για να επανατεθούν τα σύνορα μεταξύ των χωρών τζιαι για να μεν παραβιάζουνται. Οι γριούλες απέναντι επαραιτήσαν να προσποιούνται οτι θκιαβάζουν κιντλ τζιαι εφημερίδα αντίστοιχα τζιαι εμείναν τζιαι θωρούσαν'με. Εγώ τίποτε εν ένιωσα. Ήξερα πως ο Λουκ εν τζιαι εν εμένα που εννοούσε. Ο Λουκ όπως τζιαι ο κάθε Λουκ μιλά εννοώντας την ομάδα τζιαι όι τα άτομα. Εν λίο παράξενος ο διαχωρισμός αλλά κάμνουμεν'τον συχνά. Τέλοσπαντων, δεν ένιωσα προσωπική επίθεση άρα μάταια επροσπαθούσαν με τον βλέμμα τους να με σώσουν οι συνταξιδιώτισσες. 

Μετά που την ανάπτυξη της φιλοσοφίας του ο Λουκ ερώτησεν με πόσο συχνα΄θα ταξιδεύκω στο High Wycombe. Είπα του μόνο για καμια-δυο βδομάδες. Ερώτησεν με αν έχω τράβελ καρντ τζιαι εξήγησεν μου γιατί εν καλλίτερα να έχω. Είπε μου ότι έσιει τζιαι απευθείας λεοφωρείο που τζιαμαι που μεινίσκω τζιαι επροσφέρθηκε να μου δείξει τη στάση μόλις κατεβούμε High Wycombe. Would you like that ρωτά με ο Λουκ. Φυσικά τζιαι ήθελα. Σταματά το τρένο. Ερώτησα τον αν εφτάσαμε. Ναι ναι πάμε πάμε λαλεί ο Λουκ που εκοντοστάθηκε στο μεσοδιάστημα να εξετάσει μια κίτρινη μάλλενη σιάρπα τζιαι μια ομπρέλλα που κάποιος άφησε πίσω. Επίαν'τα μαζί του, μετά άφησεν τα πίσω. Οι συνταξιδιώτισσες γριούλες εκοιτάξαν με με ένα βλέμμα περίλυπο τζιαι είπαν μου συγγνώμη. 

Όπως τζιαι να σιει - ο Λουκ ήξερεν παθκιάν παθκιάν το high wycombe όπως ξέρει παθκιά παθκιά πολλές πόλεις - είμαι σίουρη. Έκαμεν άστεγος 2-3 χρόνια, ήξερεν πολλά καλά τα τρένα γιατί έμπαινε μέσα για να βράζει. Ήξερεν που να'βρει ίντερνετ, ήξερεν που πόθεν να διασταυρώσει τον δρόμο τζιαι ετραβούσεν με μάλιστα να τον ακολουθώ. Ένα πράμα να ξέρεις λαλεί μου. Για να επιζήσεις πρέπει πάντα να είσαι ένα βήμα μπροστά που την κίνηση. Είπεν μου τζιαι αλλά τέθκοια αποφθέγματα. Εν μπορώ να πω ότι τα κατάλαβα φουλ.  Επήρεν με στο σταθμό τζιαι εκοιτάξαμε για τράβελ καρντ. Στο μεταξύ εσυνεχίζαμεν τζιαι τη συζήτηση η οποία εμεταφέρθηκε στο αν πρέπει οι ανθρώποι να συνεχίζουν να κάμνουν μωρά. Ο Λουκ ήταν κάθετος πως εν πρέπει. Εγώ εν είχα τζιαι πολλή άποψη. Κάποιος πρέπει να κάμει μωρά, αλλά ήξερα τι ελάλεν με το ότι που πολλές απόψεις το να κάμεις μωρά  είναι selfish τζιαι όι self-less act. Επήρεν με στο Πανεπιστήμιο, έξω που την πόρτα. Επήαμε μισή ώρα πιο νωρίς. Είπεν μου έσιει ένα Κόστα στην γωνία, θέλεις να πάμε να πιούμε καφέ. Ένας καφές επήαιννε. Εμείναμε για λίη ώρα σιωπηλοί στο δρόμο προς το Κόστα τζιαι τότε ήταν που επρόσεξα το περπάτημα του Λουκ. Επερπατούσε με τες μύτες τον ποδιών προς τα έξω τζιαι τη λεκάνη προς τα μπροστά. Τζείνο το μάγκικο, κάουμποι λάικ περπάτημα. Επρόσεξα ότι το τζιν σακκάκι του ήταν πατσιαρισμέν τζιαι που πίσω. Εμπήκε στο Κόστα σαν κηφήνας. Οι σερβιτόροι αναγνωρίσαν τον αμέσως. Ερώτησα αν μπορώ να τον κεράσω. Φυσικά τζιαι εμπορούσα - ένα καπουτσίνο λαλεί μου, στοιχίζει 2.15. Ντάξει λαλώ του.

Έτσι ο Λουκ έκατσεν με το καπουτσίνο του έναν Οκτωβριανό πρωινό να κάμνει παρέα μιας μετανάστριας που κοινοπολιτειακή χώρα που επήαιννε για να πιάσει τη δουλειά ίσως κάποιου ντόπιου. Ερουφούσα τζιαι εγώ τον δικό μου καπουτσίνο τζιαι απόλαυσα τα τελευταία λεπτά τζείνης της γραφικής φιγούρας που η ίδια του η μάμα, όπως μου είπε, ευχήθηκε πάμπολλες φορές να είσιε γεννήσει τον γιο της κάμποσες δεκαετίες πίσω.Γιατί εν σαν να γεννήθηκε για να ζήσει σε τζείν'τες εποχές.

Εξαναπερπάτησεν με πίσω στο Πανεπιστήμιο. Έφτάσαμεν τζιαμαί στις 12 ακριβώς. Εγγλέζοι! Well let me tell you what λαλεί μου ο Λουκ, εχάρηκα πολλά που σε γνώρισα. Εχαμογέλασε δείχνοντας τα ολοτζίτρινα του δόντια. Ήταν πολλά όμορφος ο Λουκ. Μετά από αλλο καμια-θκυο κουβέντες άφησεν με να πάω στο μίτινγκ μου. Είδα τον που το γυαλί έτσι όπως εχάνετουν στα στενά (στα συντόμια όπως μου εξήγησε πιο πριν) με περπάτημα Λούκι Λουκ - ένας έφηβος 50 χρονών.

3 comments:

  1. Καταπληκτική ανάρτηση νεράκι! Άρεσε μου πολλά! Σε πεθύμησα μπάη δε ουέη! Καλή συνέχεια με τη διδασκαλία σου! Ο κάθε άνθρωπος κρύβει ένα μικρό σύμπαν μέσα του αν δοκιμάσεις να τον γνωρίσεις!

    ReplyDelete
  2. grouptherapy: 12-21 Niovri - eimai Kypro! Sastou :)

    ReplyDelete